Idées de recette santé
4 participants
Page 1 sur 1
Idées de recette santé
Bonjour,
Auriez-vous de bonnes recettes santé que vous trouvez bonnes autre que celles qui s'y trouvent sur le site de recette.qc.ca?
C'est que depuis que je suis enceinte j'ai bien de la misère à ne pas manger santé sinon ça me lève le coeur. Tout ce qui est gras, friture, beurk... Mais là je commence à être tannée de mes mêmes recettes. Ça tourne autour de la soupe aux légumes, salade de pois chiches, boulettes a l'ancienne, boeuf aux légumes, etc.
Si vous avez une bonne recette santé que vous adorez faites-moi signe Ahh oui je n'aime pas le poisson et je sais, ça n'aide pas du tout! entk
Auriez-vous de bonnes recettes santé que vous trouvez bonnes autre que celles qui s'y trouvent sur le site de recette.qc.ca?
C'est que depuis que je suis enceinte j'ai bien de la misère à ne pas manger santé sinon ça me lève le coeur. Tout ce qui est gras, friture, beurk... Mais là je commence à être tannée de mes mêmes recettes. Ça tourne autour de la soupe aux légumes, salade de pois chiches, boulettes a l'ancienne, boeuf aux légumes, etc.
Si vous avez une bonne recette santé que vous adorez faites-moi signe Ahh oui je n'aime pas le poisson et je sais, ça n'aide pas du tout! entk
Miss Pie- L'arbre des souvenirs V.I.P
-
Re: Idées de recette santé
une lasagne aux légumes fait toi une bonne sauce ,moi ce qui me fait manger le pot en entier c'est une bonne creme de poireau c'est écoeurant avec des paté de foie ou macaronie chinois avec des lanieres de boeuf c'est ce que je prévoit cette semaine moi aussi j'ai un faible pour les légumes a ce stade de ma grosesse!!!
Invité- Invité
Avec l'abondance des légumes au marché ces temps-ci je te dirais:
- un boulli légumes et palette de veau
- salade californienne (laitue, agrumes et poitrine de poulet)
- brochettes (crevettes, poulet, boeuf)
- fajitas
- salade mangue-avocat-oignon rouge
- entrée de tomates, fromage Boccocinni et basilic
- courge spaghetti gratinée
- smoothies
Bon, sur ce, je vais aller prendre mon dessert...
- un boulli légumes et palette de veau
- salade californienne (laitue, agrumes et poitrine de poulet)
- brochettes (crevettes, poulet, boeuf)
- fajitas
- salade mangue-avocat-oignon rouge
- entrée de tomates, fromage Boccocinni et basilic
- courge spaghetti gratinée
- smoothies
Bon, sur ce, je vais aller prendre mon dessert...
Mc2005- Charmeuse de Miel d'Or
-
Ahh oui pas fou ça une lasagne aux légumes menoum menoum!
Crème de poireau? As-tu la recette que tu te fais?
Du macaroni chinois je n'aime pas malheureusement...
Pâté de foie, jamais goûté! Dur à dire si j'aimerais le foie...juste le mot et...
Mais oui une bonne lasagne aux légumes...je vais voir si je peux pas trouver une bonne recette pour ça!
Merci beaucoup pour tes idées!
Crème de poireau? As-tu la recette que tu te fais?
Du macaroni chinois je n'aime pas malheureusement...
Pâté de foie, jamais goûté! Dur à dire si j'aimerais le foie...juste le mot et...
Mais oui une bonne lasagne aux légumes...je vais voir si je peux pas trouver une bonne recette pour ça!
Merci beaucoup pour tes idées!
-
J'aimerais ça au boute me faire des brochettes mais je n'ai pas de BBQ et je pense pas que ce soit super bon dans le four...
Je retiens ta courge spaghetti, et tes salades! Tu me donnes faim et pourtant je viens de manger
Je retiens ta courge spaghetti, et tes salades! Tu me donnes faim et pourtant je viens de manger
-
Du pâté de foie, c'est vraiment pas comme du foie!! T'aimes les terrines?? Ici, je fais souvent une bonne soupe aux légumes, une baguette de pain et des terrines et foies gras, avec des fromages.
Sinon, ma crème de poireaux à moi est toute simple. Je coupe 2-3 poireaux, 1-2 patates, je couvre d'eau, un peu de bouillon de poulet en poudre et je fais cuire. Quand c'est cuit, je réduis en purée et je réchauffe avec un soupçon de crème!
Dans la même ordre d'idée, une crème de poivron! Tu coupe quelques poivrons, pas de verts de préférence. tu fais cuire encore avec un peu d'eau, une bonne grosse pomme de terre et un peu de bouillon de poulet. ajoute un peu d'ail. Et tu réduis en purée. Réchauffé avec un peu de crème, c'est super bon!
Tu peux faire pas mal la même chose avec brocoli/chou-fleur! Et tous les mixtes de légumes que tu veux!
Des papillotes de légumes. Tu mets poivrons, zuckini, oignons, champignons et cie... un peu d'huile d'olive, du sel, poivre, de l'ail et les herbes que tu veux. Te mets sur le BBQ ou dans le four, dans une papilotte d'aluminium. super bon!
Sinon, ma crème de poireaux à moi est toute simple. Je coupe 2-3 poireaux, 1-2 patates, je couvre d'eau, un peu de bouillon de poulet en poudre et je fais cuire. Quand c'est cuit, je réduis en purée et je réchauffe avec un soupçon de crème!
Dans la même ordre d'idée, une crème de poivron! Tu coupe quelques poivrons, pas de verts de préférence. tu fais cuire encore avec un peu d'eau, une bonne grosse pomme de terre et un peu de bouillon de poulet. ajoute un peu d'ail. Et tu réduis en purée. Réchauffé avec un peu de crème, c'est super bon!
Tu peux faire pas mal la même chose avec brocoli/chou-fleur! Et tous les mixtes de légumes que tu veux!
Des papillotes de légumes. Tu mets poivrons, zuckini, oignons, champignons et cie... un peu d'huile d'olive, du sel, poivre, de l'ail et les herbes que tu veux. Te mets sur le BBQ ou dans le four, dans une papilotte d'aluminium. super bon!
Invité- Invité
ma recette de potage aux poireau
3gros poireau bien laver(partie blanche seulement)
1c.a soupe de beurre
1oignon émincé
5pommes de terre peléé et émincé
1c a thé de marjolaine
1 feuille de laurier
5 tasses de bouillon de poulet
1/4de tasses de creme 35%
sel et poivre
faire fondre beurre +ajuter oignon et poireaucouvrir 10 min.ajoute les patate,sale+poivre+épices et recouvrir 12 min ensuite ajout du bouillon et laisser mijoter 30 min.quand patate cuite passer au robot pour en faire une creme laisse refroidir et ajoute la creme apres que la batch sois froide pour donner du gout et de la couleur..délicieux
3gros poireau bien laver(partie blanche seulement)
1c.a soupe de beurre
1oignon émincé
5pommes de terre peléé et émincé
1c a thé de marjolaine
1 feuille de laurier
5 tasses de bouillon de poulet
1/4de tasses de creme 35%
sel et poivre
faire fondre beurre +ajuter oignon et poireaucouvrir 10 min.ajoute les patate,sale+poivre+épices et recouvrir 12 min ensuite ajout du bouillon et laisser mijoter 30 min.quand patate cuite passer au robot pour en faire une creme laisse refroidir et ajoute la creme apres que la batch sois froide pour donner du gout et de la couleur..délicieux
Invité- Invité
Merci mamanmelane! Ca l'air bon tout ça!
-
Salut Julie...
Désolée pour les références en anglais mais c'est ce que j'ai
Les Soupers
3 Step Tuna and Pasta
2 servings
This is a great simple and easy recipe when you’re in a rush!
1 1/2 cans of tuna, drained
2 cups of whole wheat pasta
1/4 cup of non-fat or low-fat feta cheese
1/4 cup low fat italian salad dressing
1. Prepare pasta as per package directions, and strain.
2. Add rest of ingredients and stir lightly.
3. Serve in bowls, and enjoy!
GARLIC CHICKEN PESTO PASTA
2 servings
Cut up 2 boneless skinless chicken breasts into chuncks. Spray a pan with Pam non-stick cooking spray. Sprinkle garlic powder and pepper on the Pam. Add the chicken and coat it with the garlic, pepper and pam. Cook until finished. Boil Mueller’s pesto pasta. Add the pasta to the pan with the chicken. Heat through and add Mrs dash’s garlic and herb seasoning! (don’t forget your two glasses of water:)
VEGETABLE PASTA
4 servings
pasta of choice cooked(angel hair,spagetti,etc)
6 cloves of garlic minced
2 tbls.water
1/2 onion chopped
1 zuchini chopped
1 can chopped tomatoes or fresh
1 8oz container fresh mushrooms sliced
1 lb shrimp (recommended for Body-for-LIFE
2 teaspoons italian seasonings
cook water,garlic,onions and zuchini for about
6 minutes, add the tomatoes and the mushrooms and
the italian seasonings. Cook for 10 minutes, add shrimp until they are no longer pink mix with your pasta and serve.
3-IN-1 CHICKEN MEAL
1 serving
Take 1 portion of frozen peas and microwave with a bit of water. Bake one new potato in the microwave, and toss one portion of chicken breast on the barbeque. Cut up potato and chicken and mix with peas. No seasoning is needed! Promise, it tastes great without anything on it!
15 MINUTE FAJITAS
2 servings
You will need: 2 boneless,skinless chicken breasts(sliced into strips), chopped bell pepper/onion,(about 1/2 cup each), low-sodium fajita seasoning packet, 1 can fat-free refried beans, and whole-wheat tortillas.
Stir fry the chicken in about 2 table spoons of olive oil until thouroughly cooked. Add the peppers and onions along with the fajita seasoning packet and about 1/2 cup of water. Simmer for a minute or two. Have the tortillas warmed and the refried beans heated. Spread the chicken,onions, and peppers onto the tortilla. Add a tblsp. of the refried beans and garnish with fat free cheese or sour cream if you like.
You can vary this recipe to include beef, shrimp, tomatoes, or mushrooms. Use your imagination!
Les Déjeuners
ALL-IN-ONE SCRAMBLE
2 servings
2 portion-sized baked potatoes
1 8 oz. carton egg-beaters
2 slices whole-wheat bread
2 slices fat-free turkey (cut into small pieces)
1/2 cup salsa (the hotter, the better)
Grate potatoes with a cheese grater (like making hash browns). Cook in Pam-coated frying pan until golden brown. Drain if necessary. Add egg-beaters. Once egg-beaters start to become firm, begin to miz while adding bread slices and turkey. Continue cooking and keep mixing well. Add salsa and continue to mix over heat. Once the moisture in the salsa has disappeared, you’re ready to go! Enjoy!
ALMOND LATTE MYOPLEX
1 serving
In advance, brew your favorite coffee, pour into ice cube tray and freeze. To a serving of vanilla myoplex add 3-4 drops almond extract and 3 frozen coffee cubes and blend. Great for a little extra kick in the mornings or for a late evening sweet craving.
Sans Nom
1 serving
My good friend Steve from Austin, Texas started me on the hot and spicy "Texas Taco" about a week before I joined BFL. I did not want to part with the hot stuff, but had to give up the Cheddar... so I created this happy alternative. Hope you enjoy it as much as we do!
4 egg whites and 1 egg yolk, beaten, mixed with
a splash of skim milk or water and a
dash of McCormick "Santa Fe" Spice Blend
2 Tbsp diced red and/or green bell peppers
1/4 cup, scant sliced scallions
1/4 cup diced lean ham
1/4 cup sliced baby mushrooms, white or Portabella
2-3 grape tomatoes, halved
cilantro, fresh or dried, to taste
2 Tbsp Fat Free "Tomato’n Basil" Feta Cheese
Hot Salsa for topping
Olive oil in a mist bottle sprayer
or
cooking spray in a can (though not as economical and definitely not as tasty!)
You can make this delicacy stove-top. We love it baked on "low-broil" for about 8-10 minutes or until light and fluffy.
Heat an omelette pan thoroughly and mist with olive oil. Add ham, and all the veggies except scallions and grape tomato halves. Stir-fry for a minute, or until slightly softened. Transfer to a small bowl. Reheat and re-mist with olive oil, if necessary. Add egg mixture, stirring gently, until semi-solid. Spread the veggie mix on top, decorating with the grape tomato halves and feta cheese. Place into the oven on "low-broil" for a few minutes, topping it with scallions just before it is done. Serve hot, topped with cilantro and salsa.... or you can take it "on the go", in a whole wheat wrap or stuffed into a multi-grain pita half.
2-2-Sweet
1 serving
1 scoop protein powder
1 Sweet & Low
4 tbs fat free yogurt
3 tbs Sugar Free White Chocolate Pudding Mix
1 Cup ice water
6 ice cubes
Blend first five ingredients on high for 30 seconds. Add ice cubes, blend until thoroughly mixed. Pour into tall glass.
Add 1 handful frozen blueberries, raspberries, or blackberries. Stir and drink.
A++ Sweet Tater Bake
2 servings
10 - Egg Whites
1 - Whole Egg
1 - 6oz Sweet Potato
1/2 cup chopped onion
1/2 cup chopped bell pepper (red or green)
2 cups spinach leaves
2 tbsp fat free parmesan cheese
1 tsp pepper
1 tsp Mrs. Dash tomato/basil
1/2 cup seasoned bread crumbs
Preheat oven to 400 degrees. Lightly coat a 9"x13" baking pan with coking spray. Grate sweet potato into large mixing bowl. Add remaining ingredients and stir. Let sit for 5 minutes. Place into sufficiently sized baking pan. Bake @ 400 degrees for 20 minutes or until solid. I like to burn it just a little. Also, toward the end of the cooking time you can spray a little fat free cooking spray on top and crank the oven onto broil for about 3 minutes to brown the top.
Toutes ces recettes proviennent du site internet BodyForLife.com
Pizza à la Mexicaine
4 portions
Ingrédients :
8 tortillas de blé
½ tasse de sauce tomate
2 gousses d’ail, haché fin
1 boîte de piments jalapeno égoutté
2c. à soupe de persil haché
1/8c. à thé de poivre
½ tasse de cheddar ou mozzarella léger râpé
Instructions :
Préchauffez le four à 300F. Enveloppez les tortillas dans du papier d’aluminium et réchauffez les 10 mins. Montez la température à 375F. Déballez les tortillas et alignez les sur deux plaques antiadhésives. Nappez chaque tortillas de sauce. Hachez le piment jalapeno; distribuez le su la sauce avec l’ail et le persil. Poivrez et saupoudrez de fromage. Enfourner et faites cuire 10-15 minutes.
Autres livres :
Cuisine D’hier à la mode D’aujourd’hui, Sélection du Reader’s digest, 1997.
• pas toutes les recettes mais plusieurs ont du potentiel!
Jehane Benoit, La cuisine micro-ondes,Québec Loisirs (Éditions de l’homme).
• souvent, ce qui est cuit au micro-ondes est « fat-free »!
Info nutrition sur le Web :
5 a day for a better health
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
health Canada on line
ASNS : Nutrient Information :
Shape up America :
Calories in Foods and Beverages
Fitness and sport
Gatorade sports institute
Sportscience
Désolée pour les références en anglais mais c'est ce que j'ai
Les Soupers
3 Step Tuna and Pasta
2 servings
This is a great simple and easy recipe when you’re in a rush!
1 1/2 cans of tuna, drained
2 cups of whole wheat pasta
1/4 cup of non-fat or low-fat feta cheese
1/4 cup low fat italian salad dressing
1. Prepare pasta as per package directions, and strain.
2. Add rest of ingredients and stir lightly.
3. Serve in bowls, and enjoy!
GARLIC CHICKEN PESTO PASTA
2 servings
Cut up 2 boneless skinless chicken breasts into chuncks. Spray a pan with Pam non-stick cooking spray. Sprinkle garlic powder and pepper on the Pam. Add the chicken and coat it with the garlic, pepper and pam. Cook until finished. Boil Mueller’s pesto pasta. Add the pasta to the pan with the chicken. Heat through and add Mrs dash’s garlic and herb seasoning! (don’t forget your two glasses of water:)
VEGETABLE PASTA
4 servings
pasta of choice cooked(angel hair,spagetti,etc)
6 cloves of garlic minced
2 tbls.water
1/2 onion chopped
1 zuchini chopped
1 can chopped tomatoes or fresh
1 8oz container fresh mushrooms sliced
1 lb shrimp (recommended for Body-for-LIFE
2 teaspoons italian seasonings
cook water,garlic,onions and zuchini for about
6 minutes, add the tomatoes and the mushrooms and
the italian seasonings. Cook for 10 minutes, add shrimp until they are no longer pink mix with your pasta and serve.
3-IN-1 CHICKEN MEAL
1 serving
Take 1 portion of frozen peas and microwave with a bit of water. Bake one new potato in the microwave, and toss one portion of chicken breast on the barbeque. Cut up potato and chicken and mix with peas. No seasoning is needed! Promise, it tastes great without anything on it!
15 MINUTE FAJITAS
2 servings
You will need: 2 boneless,skinless chicken breasts(sliced into strips), chopped bell pepper/onion,(about 1/2 cup each), low-sodium fajita seasoning packet, 1 can fat-free refried beans, and whole-wheat tortillas.
Stir fry the chicken in about 2 table spoons of olive oil until thouroughly cooked. Add the peppers and onions along with the fajita seasoning packet and about 1/2 cup of water. Simmer for a minute or two. Have the tortillas warmed and the refried beans heated. Spread the chicken,onions, and peppers onto the tortilla. Add a tblsp. of the refried beans and garnish with fat free cheese or sour cream if you like.
You can vary this recipe to include beef, shrimp, tomatoes, or mushrooms. Use your imagination!
Les Déjeuners
ALL-IN-ONE SCRAMBLE
2 servings
2 portion-sized baked potatoes
1 8 oz. carton egg-beaters
2 slices whole-wheat bread
2 slices fat-free turkey (cut into small pieces)
1/2 cup salsa (the hotter, the better)
Grate potatoes with a cheese grater (like making hash browns). Cook in Pam-coated frying pan until golden brown. Drain if necessary. Add egg-beaters. Once egg-beaters start to become firm, begin to miz while adding bread slices and turkey. Continue cooking and keep mixing well. Add salsa and continue to mix over heat. Once the moisture in the salsa has disappeared, you’re ready to go! Enjoy!
ALMOND LATTE MYOPLEX
1 serving
In advance, brew your favorite coffee, pour into ice cube tray and freeze. To a serving of vanilla myoplex add 3-4 drops almond extract and 3 frozen coffee cubes and blend. Great for a little extra kick in the mornings or for a late evening sweet craving.
Sans Nom
1 serving
My good friend Steve from Austin, Texas started me on the hot and spicy "Texas Taco" about a week before I joined BFL. I did not want to part with the hot stuff, but had to give up the Cheddar... so I created this happy alternative. Hope you enjoy it as much as we do!
4 egg whites and 1 egg yolk, beaten, mixed with
a splash of skim milk or water and a
dash of McCormick "Santa Fe" Spice Blend
2 Tbsp diced red and/or green bell peppers
1/4 cup, scant sliced scallions
1/4 cup diced lean ham
1/4 cup sliced baby mushrooms, white or Portabella
2-3 grape tomatoes, halved
cilantro, fresh or dried, to taste
2 Tbsp Fat Free "Tomato’n Basil" Feta Cheese
Hot Salsa for topping
Olive oil in a mist bottle sprayer
or
cooking spray in a can (though not as economical and definitely not as tasty!)
You can make this delicacy stove-top. We love it baked on "low-broil" for about 8-10 minutes or until light and fluffy.
Heat an omelette pan thoroughly and mist with olive oil. Add ham, and all the veggies except scallions and grape tomato halves. Stir-fry for a minute, or until slightly softened. Transfer to a small bowl. Reheat and re-mist with olive oil, if necessary. Add egg mixture, stirring gently, until semi-solid. Spread the veggie mix on top, decorating with the grape tomato halves and feta cheese. Place into the oven on "low-broil" for a few minutes, topping it with scallions just before it is done. Serve hot, topped with cilantro and salsa.... or you can take it "on the go", in a whole wheat wrap or stuffed into a multi-grain pita half.
2-2-Sweet
1 serving
1 scoop protein powder
1 Sweet & Low
4 tbs fat free yogurt
3 tbs Sugar Free White Chocolate Pudding Mix
1 Cup ice water
6 ice cubes
Blend first five ingredients on high for 30 seconds. Add ice cubes, blend until thoroughly mixed. Pour into tall glass.
Add 1 handful frozen blueberries, raspberries, or blackberries. Stir and drink.
A++ Sweet Tater Bake
2 servings
10 - Egg Whites
1 - Whole Egg
1 - 6oz Sweet Potato
1/2 cup chopped onion
1/2 cup chopped bell pepper (red or green)
2 cups spinach leaves
2 tbsp fat free parmesan cheese
1 tsp pepper
1 tsp Mrs. Dash tomato/basil
1/2 cup seasoned bread crumbs
Preheat oven to 400 degrees. Lightly coat a 9"x13" baking pan with coking spray. Grate sweet potato into large mixing bowl. Add remaining ingredients and stir. Let sit for 5 minutes. Place into sufficiently sized baking pan. Bake @ 400 degrees for 20 minutes or until solid. I like to burn it just a little. Also, toward the end of the cooking time you can spray a little fat free cooking spray on top and crank the oven onto broil for about 3 minutes to brown the top.
Toutes ces recettes proviennent du site internet BodyForLife.com
Pizza à la Mexicaine
4 portions
Ingrédients :
8 tortillas de blé
½ tasse de sauce tomate
2 gousses d’ail, haché fin
1 boîte de piments jalapeno égoutté
2c. à soupe de persil haché
1/8c. à thé de poivre
½ tasse de cheddar ou mozzarella léger râpé
Instructions :
Préchauffez le four à 300F. Enveloppez les tortillas dans du papier d’aluminium et réchauffez les 10 mins. Montez la température à 375F. Déballez les tortillas et alignez les sur deux plaques antiadhésives. Nappez chaque tortillas de sauce. Hachez le piment jalapeno; distribuez le su la sauce avec l’ail et le persil. Poivrez et saupoudrez de fromage. Enfourner et faites cuire 10-15 minutes.
Autres livres :
Cuisine D’hier à la mode D’aujourd’hui, Sélection du Reader’s digest, 1997.
• pas toutes les recettes mais plusieurs ont du potentiel!
Jehane Benoit, La cuisine micro-ondes,Québec Loisirs (Éditions de l’homme).
• souvent, ce qui est cuit au micro-ondes est « fat-free »!
Info nutrition sur le Web :
5 a day for a better health
health Canada on line
ASNS : Nutrient Information :
Shape up America :
Calories in Foods and Beverages
Fitness and sport
Gatorade sports institute
Sportscience
Piglet- Douce brise privilégiée
-
État civil : Flotte dans le bonheur avec un nouvel amoureux!
Je te suggère le livre SOS Santé, de Chantal Lacroix...
basé sur l'émission télé.
Rempli de bonnes recettes santé!!
18.70$ chez WM pour pas le nommer...
basé sur l'émission télé.
Rempli de bonnes recettes santé!!
18.70$ chez WM pour pas le nommer...
Merci tigrou, je l'ai déjà le livre
Woww aussi verobond...c'est presque qu'une bible que tu viens de me donner!
Woww aussi verobond...c'est presque qu'une bible que tu viens de me donner!
-
De rien
Piglet- Douce brise privilégiée
-
État civil : Flotte dans le bonheur avec un nouvel amoureux!